Postępowanie przeciwko spółce Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął w czerwcu 2012 r. Wykazało ono, że przedsiębiorca zobowiązywał dystrybutorów swoich produktów do stosowania ściśle określonych cen detalicznych, które mogły zostać pomniejszone jedynie o 5 lub 10 proc. Ponadto partnerzy handlowi musieli konsultować z producentem przeprowadzanie akcji promocyjnych, których skutkiem byłaby sprzedaż po cenach niższych niż ustalone.
W efekcie działań Young Digital Planet - zdaniem Urzędu - klienci detaliczni mogli zostać pozbawieni możliwości zakupu produktów spółki taniej niż zostało to odgórnie ustalone.
Zakwestionowane umowy zawierane były w latach 2002-2010, część z nich nadal obowiązuje
.
- Takie praktyki są zabronione, każdy ze sprzedawców powinien mieć możliwość samodzielnego ustalania ceny oferowanych przez siebie towarów - zaznaczył UOKiK.
Za zawarcie porozumienia ograniczającego konkurencję Urząd nałożył na Young Digital Planet karę finansową w wysokości 28 665 zł.
Decyzja nie jest prawomocna. Spółce przysługuje od niej odwołanie do sądu.