Wnioski o uczestnictwo należy składać do Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która organizuje te wyjazdy w ramach programu „Promocji gospodarczej Polski wschodniej”.
Do 24 sierpnia samorządowcy z pięciu województw (lubelskiego, podlaskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego) mogą ubiegać się o udział w międzynarodowych targach nieruchomości inwestycyjnych Expo Real 2010, które odbędą się 3 – 7 października w Monachium.
Maksymalnie może się tam udać czterech przedstawicieli danego województwa. Przewidziano 20 miejsc.
[wyimek][b]50 tys. zł[/b] to szacunkowy koszt wyjazdu jednego uczestnika na targi Expo Real[/wyimek]
Z kolei przedsiębiorcy posiadający siedzibę, prowadzący działalność i zarejestrowani w jednym z pięciu województw Polski wschodniej mogą do 20 sierpnia ubiegać się o 20 miejsc w międzynarodowych targach jachtowych Hanseboot 2010. Odbędą się one w Hamburgu na przełomie października i listopada.
Ponadto dziś PAIiIZ zamyka nabór wniosków od przedsiębiorców reprezentujących sektor meblowy, którzy chcą wyjechać do Zagrzebia na międzynarodowe targi mebli, wyposażenia wnętrz oraz przemysłu drzewnego Ambienta 2010 (13– 17 października).
[wyimek] [b]Czytaj też[/b] [link=http://www.rp.pl/artykul/56479,522942_Zareklamuj_sie_za_unijne_pieniadze.html]"Zareklamuj się za unijne pieniądze"[/link][/wyimek]
Wszystkie wyjazdy, których celem jest prezentacja potencjału gospodarczego i inwestycyjnego pięciu regionów Polski wschodniej, finansowane są w 100 proc. z budżetu unijnego programu „Rozwój Polski wschodniej” (działanie I. 4 promocja i współpraca). Wszyscy uczestnicy mają zapewnione przeloty w obie strony, noclegi, materiały informacyjne oraz organizację spotkań na miejscu, w tym koszt wynajęcia powierzchni wystawienniczej oraz zabudowę stoiska na targach. PAIiIZ nie zapewnia tylko diet, ubezpieczenia oraz dojazdu z i do Warszawy.