Firmy zaangażowane we wprowadzanie w życie tzw. branżowych lub ogólnych programów promocji będą mogły uzyskać dofinansowanie do wysokości 60 proc. poniesionych kosztów.

Takie rozwiązanie przewiduje [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=361219]rozporządzenie ministra gospodarki w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach działania 6.5.2 programu Innowacyjna gospodarka" (Dz.U. z 2010 r. nr 133, poz. 892)[/link]. Dzisiaj weszło ono w życie.

Celem tych inicjatyw będzie promocja polskiej gospodarki, określonych branż, produktów i usług. Mają one pomoc w wykreowaniu polskiej specjalności eksportowej oraz zachęcać obce firmy do zainteresowania się naszym rynkiem i zwiększenia aktywności na nim. Dla rodzimych firm to szansa na udział w targach, misjach, wystawach.

Co istotne, przedsiębiorcy nie będą musieli w pełni ponosić kosztów związanych z takimi wyjazdami. Dotowanie programów branżowych może stanowić nawet 60 proc. tzw. wydatków kwalifikowanych (np. wynajem powierzchni wystawowej, koszty tłumaczeń). Dla programów promocji ogólnej prg ten jest nieco niższy i wynosi 50 proc. Jednocześnie dotacja nie może przekroczyć 300 tys. zł na udział w jednym programie branżowym i 25 tys. zł dla promocji ogólnej.

Wnioski o udzielenie wsparcia będzie przyjmować Ministerstwo Gospodarki, które w tym celu ogłosi specjalne konkursy. Równocześnie z takim ogłoszeniem prezentowany będzie zakres konkretnego branżowego lub ogólnego programu promocji.