Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości udziela dotacji na tworzenie i rozwój innowacyjnych firm oferujących usługi elektroniczne (e-biznes) oraz tworzenie nowoczesnych platform do współpracy lub wymiany informacji (Business to Business). Wszystko za sprawą odpowiednich działań programu „Innowacyjna gospodarka” (8.1 i 8.2).
Teraz beneficjenci tego programu (czyli firmy, które uzyskały już dotacje) mają szansę na dodatkowe wsparcie w postaci darmowej kampanii reklamowej ich pomysłu na biznes. Zostanie ona sfinansowana przez PARP.
„Damy szansę firmom, które zgłoszą do konkursu najlepszy, najbardziej innowacyjny i oryginalny pomysł” – wyjaśnia Monika Karwat-Bury, rzecznik prasowy tej instytucji, na stronie internetowej poświęconej działaniom 8.1 i 8.2 PO IG. Dlatego przedsiębiorcy, którzy skorzystali już z dotacji unijnych i chcą powalczyć o kampanię, powinni przygotować odpowiedni wniosek i przesłać go do agencji.
Aby wziąć udział w jednym z konkursów, trzeba udowodnić oryginalność realizowanego projektu. Konkursowa e-usługa musi wyprzedzać konkurencję pod względem innowacyjności. Z kolei walczący o darmową promocję przedsiębiorcy B2B muszą przekonać kapitułę konkursu składającą się z przedstawicieli Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, PARP i niezależnych ekspertów, że ich pomysł jest pionierski pod względem technologicznym i organizacyjnym.
Niezbędne informacje o warunkach udziału w konkursach wraz z regulaminami znajdują się na portalu Wspieramy e-Biznes w zakładce konkursy ([link=http://www.web.gov.pl]www.web.gov.pl[/link]).
[b]Zgłoszenia można nadsyłać do 28 września 2009 r. do godz. 15.
Ogłoszenie zwycięzców nastąpi 20 października podczas ogólnopolskiego forum e-biznesu. [/b]
Konkursy zostały objęte patronatem przez wiceprezesa Rady Ministrów Grzegorza Schetynę.