[b]Przyjęliśmy do pracy emerytkę na pół etatu. Ostatnio kierownicy działów mieli za zadanie wytypować osoby do podwyżek i szkoleń. Emerytki nie było na takiej liście. Poskarżyła się, że to niesprawiedliwe i czuje się dyskryminowana ze względu na wiek. Czy podwładni na emeryturze mają takie samo prawo do edukacji i polepszenia pensji jak inni pracownicy?[/b]
[b]Tak.[/b] Pracownicy powinni być równo traktowani w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Nie wolno ich różnicować ani ze względu na płeć, wiek (np. emeryt), ani także ze względu na zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy (pół etatu jak u czytelnika). Tak nakazuje art. 18[sup]3a[/sup] § 1 kodeksu pracy.
[i]Podstawa prawna:
– art. 18[sup]3a[/sup], art. 18[sup]3d[/sup], art. 18 [sup]3e[/sup] [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=AE19C2FDF2E05DF06580051404978B9C?id=76037]kodeksu pracy (tekst jedn. DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.)[/link][/i]