Reklama

HR: ważne miękkie kompetencje

Umiejętności miękkie są bez wątpienia ważnym składnikiem indywidualnego sukcesu zawodowego każdego pracownika. To także element składowy sukcesu pracy zespołowej i efektywności całego teamu. Co jednak zrobić, kiedy nie każdy pracownik ma je odpowiednio rozwinięte? Czy zaangażowania, komunikacji i otwartości na współpracę można nauczyć się tak samo jak obsługi edytora tekstu lub arkusza kalkulacyjnego? Czy kompetencje miękkie można trenować w miejscu pracy? Tak – pod warunkiem że będzie odpowiednia motywacja i dobre wzorce.

Publikacja: 13.12.2018 04:10

HR: ważne miękkie kompetencje

Foto: Adobe Stock

Umiejętności miękkie często bywają nieco lekceważone, jeśli chodzi o ocenę kompetencji pracownika czy proces rekrutacji. Dzieje się tak z kilku powodów. Z pewnością pokutuje przeświadczenie, że umiejętności typu: znajomość określonego programu komputerowego czy biegłość w robieniu bilansów są znacznie ważniejsze niż trudne do określenia zdolności interpersonalne. Wiąże się z tym kolejny problem, a mianowicie trudność w mierzeniu kompetencji miękkich. Jak bowiem, najlepiej w formie liczb i wykresów, określić poziom zmotywowania, inicjatywy czy motywacji?

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką
Reklama
Reklama
Reklama