HR: ważne miękkie kompetencje

Umiejętności miękkie są bez wątpienia ważnym składnikiem indywidualnego sukcesu zawodowego każdego pracownika. To także element składowy sukcesu pracy zespołowej i efektywności całego teamu. Co jednak zrobić, kiedy nie każdy pracownik ma je odpowiednio rozwinięte? Czy zaangażowania, komunikacji i otwartości na współpracę można nauczyć się tak samo jak obsługi edytora tekstu lub arkusza kalkulacyjnego? Czy kompetencje miękkie można trenować w miejscu pracy? Tak – pod warunkiem że będzie odpowiednia motywacja i dobre wzorce.

Publikacja: 13.12.2018 04:10

HR: ważne miękkie kompetencje

Foto: Adobe Stock

Umiejętności miękkie często bywają nieco lekceważone, jeśli chodzi o ocenę kompetencji pracownika czy proces rekrutacji. Dzieje się tak z kilku powodów. Z pewnością pokutuje przeświadczenie, że umiejętności typu: znajomość określonego programu komputerowego czy biegłość w robieniu bilansów są znacznie ważniejsze niż trudne do określenia zdolności interpersonalne. Wiąże się z tym kolejny problem, a mianowicie trudność w mierzeniu kompetencji miękkich. Jak bowiem, najlepiej w formie liczb i wykresów, określić poziom zmotywowania, inicjatywy czy motywacji?

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10