Jak zapewnić sobie coraz to lepsze warunki świadczonych usług

Coraz popularniejsze stają się umowy o gwarantowanym poziomie świadczenia usług. Dotyczą one utrzymania i systematycznego poprawiania ustalonego między klientem a usługodawcą poziomu jakości usług przez stały cykl obejmujący uzgodnienia, monitorowanie usługi, raportowanie oraz przegląd osiąganych wyników.

Publikacja: 18.05.2018 07:00

Jak zapewnić sobie coraz to lepsze warunki świadczonych usług

Foto: 123RF

Service Level Agreement (SLA) to w polskim tłumaczeniu umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług. Nazwę „service level agreement" tłumaczy się na język polski na kilka różnych sposobów. Najczęściej w obrocie określa się ją jednak jako umowa SLA.

Pierwszym krokiem wdrożenia SLA jest stworzenie katalogu świadczonych usług. Usługi łączone są w grupy, te w kolejne, aż w końcu powstaje kompletny produkt. Po zdefiniowaniu usługi precyzuje się parametry usługi, które są następnie umieszczone w umowie SLA.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama