Reklama
Rozwiń

Jak zapewnić sobie coraz to lepsze warunki świadczonych usług

Coraz popularniejsze stają się umowy o gwarantowanym poziomie świadczenia usług. Dotyczą one utrzymania i systematycznego poprawiania ustalonego między klientem a usługodawcą poziomu jakości usług przez stały cykl obejmujący uzgodnienia, monitorowanie usługi, raportowanie oraz przegląd osiąganych wyników.

Publikacja: 18.05.2018 07:00

Jak zapewnić sobie coraz to lepsze warunki świadczonych usług

Foto: 123RF

Service Level Agreement (SLA) to w polskim tłumaczeniu umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług. Nazwę „service level agreement" tłumaczy się na język polski na kilka różnych sposobów. Najczęściej w obrocie określa się ją jednak jako umowa SLA.

Pierwszym krokiem wdrożenia SLA jest stworzenie katalogu świadczonych usług. Usługi łączone są w grupy, te w kolejne, aż w końcu powstaje kompletny produkt. Po zdefiniowaniu usługi precyzuje się parametry usługi, które są następnie umieszczone w umowie SLA.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku