Znak towarowy Adidas a rejestracja dwóch równoległych pasków na bucie - wyrok Sądu UE

Niemiecka spółka Adidas AG może sprzeciwić się rejestracji unijnego znaku towarowego w postaci dwóch równoległych pasków na bucie.

Publikacja: 03.03.2018 13:36

Znak towarowy Adidas a rejestracja dwóch równoległych pasków na bucie - wyrok Sądu UE

Foto: Adobe Stock

Taki znak towarowy stwarza bowiem ryzyko czerpania nienależnej korzyści z należącego do Adidas AG wcześniejszego znaku towarowego przedstawiającego trzy równoległe paski na bucie  - uznał Sąd Unii Europejskiej w wyroku z 1 marca 2018 r. wydanego w połączonych sprawach T-85/16 i T-629/16 (Shoe Branding Europe BVBA vs. EUIPO).

W 2009 r. i 2011 r. belgijska spółka Shoe Branding Europe wystąpiła do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (European Union Intellectual Property Office - EUIPO; wtedy urząd nosił jeszcze nazwę Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego - OHIM)  z wnioskiem o rejestrację dwóch znaków towarowych, jednego dla do obuwia, a drugiego dla obuwia ochronnego. Rejestracji sprzeciwiła się  niemiecka spółka Adidas AG, która produkuje popularne obuwie sportowe. Jej znakiem rozpoznawczym są trzy równoległe paski.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku