Znak towarowy Adidas a rejestracja dwóch równoległych pasków na bucie - wyrok Sądu UE

Niemiecka spółka Adidas AG może sprzeciwić się rejestracji unijnego znaku towarowego w postaci dwóch równoległych pasków na bucie.

Publikacja: 03.03.2018 13:36

Znak towarowy Adidas a rejestracja dwóch równoległych pasków na bucie - wyrok Sądu UE

Foto: Adobe Stock

Taki znak towarowy stwarza bowiem ryzyko czerpania nienależnej korzyści z należącego do Adidas AG wcześniejszego znaku towarowego przedstawiającego trzy równoległe paski na bucie  - uznał Sąd Unii Europejskiej w wyroku z 1 marca 2018 r. wydanego w połączonych sprawach T-85/16 i T-629/16 (Shoe Branding Europe BVBA vs. EUIPO).

W 2009 r. i 2011 r. belgijska spółka Shoe Branding Europe wystąpiła do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (European Union Intellectual Property Office - EUIPO; wtedy urząd nosił jeszcze nazwę Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego - OHIM)  z wnioskiem o rejestrację dwóch znaków towarowych, jednego dla do obuwia, a drugiego dla obuwia ochronnego. Rejestracji sprzeciwiła się  niemiecka spółka Adidas AG, która produkuje popularne obuwie sportowe. Jej znakiem rozpoznawczym są trzy równoległe paski.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama