Taki znak towarowy stwarza bowiem ryzyko czerpania nienależnej korzyści z należącego do Adidas AG wcześniejszego znaku towarowego przedstawiającego trzy równoległe paski na bucie - uznał Sąd Unii Europejskiej w wyroku z 1 marca 2018 r. wydanego w połączonych sprawach T-85/16 i T-629/16 (Shoe Branding Europe BVBA vs. EUIPO).
W 2009 r. i 2011 r. belgijska spółka Shoe Branding Europe wystąpiła do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (European Union Intellectual Property Office - EUIPO; wtedy urząd nosił jeszcze nazwę Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego - OHIM) z wnioskiem o rejestrację dwóch znaków towarowych, jednego dla do obuwia, a drugiego dla obuwia ochronnego. Rejestracji sprzeciwiła się niemiecka spółka Adidas AG, która produkuje popularne obuwie sportowe. Jej znakiem rozpoznawczym są trzy równoległe paski.