RODO: firma działająca w internecie musi chronić prywatność klientów

Przedsiębiorca działający w ramach e-commerce, powinien poinformować każdego swojego klienta o tym, że zbiera od niego jakieś dane.

Publikacja: 23.02.2018 04:50

RODO: firma działająca w internecie musi chronić prywatność klientów

Foto: Adobe Stock

Zawieranie transakcji handlowych za pośrednictwem urządzeń elektronicznych, takich jak telefony, czy komputery staje się bardziej popularne niż standardowa wymiana towarów i usług. Rynek e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, jednocześnie, aby zabezpieczyć obie strony transakcji, wymaga on specjalnych regulacji prawnych. Jednym z dokumentów związanych ze sprzedażą internetową jest polityka prywatności.

Polityka prywatności jest nienazwanym dotychczas przez polską ustawę dokumentem. Zwyczajowo w ramach polityki prywatności przedsiębiorcy realizują swoje obowiązki informacyjne zawarte w ustawie z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, a także obowiązki dotyczące tzw. plików cookies, o których mowa w ustawie z 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025