Reklama

RODO: firma działająca w internecie musi chronić prywatność klientów

Przedsiębiorca działający w ramach e-commerce, powinien poinformować każdego swojego klienta o tym, że zbiera od niego jakieś dane.

Publikacja: 23.02.2018 04:50

RODO: firma działająca w internecie musi chronić prywatność klientów

Foto: Adobe Stock

Zawieranie transakcji handlowych za pośrednictwem urządzeń elektronicznych, takich jak telefony, czy komputery staje się bardziej popularne niż standardowa wymiana towarów i usług. Rynek e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, jednocześnie, aby zabezpieczyć obie strony transakcji, wymaga on specjalnych regulacji prawnych. Jednym z dokumentów związanych ze sprzedażą internetową jest polityka prywatności.

Polityka prywatności jest nienazwanym dotychczas przez polską ustawę dokumentem. Zwyczajowo w ramach polityki prywatności przedsiębiorcy realizują swoje obowiązki informacyjne zawarte w ustawie z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, a także obowiązki dotyczące tzw. plików cookies, o których mowa w ustawie z 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Reklama
Reklama
Reklama