Zmiany rynku płatniczego w świetle dyrektywy PSD 2 i projektu nowelizacji ustawy o usługach płatniczych

Usługi płatnicze z uwagi na swą specyfikę stanowią jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów w obszarze finansów.

Publikacja: 01.12.2017 01:00

Zmiany rynku płatniczego w świetle dyrektywy PSD 2 i projektu nowelizacji ustawy o usługach płatniczych

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Przyczyną tego jest wdrażanie na szeroką skalę różnego rodzaju innowacji technologicznych, które z powodzeniem wykorzystywane są w obrocie bezgotówkowym. Zmiany wynikające z postępu techniki niejako implikują konieczność dostosowania przepisów prawnych w przedmiotowym obszarze.

Istotne jest, aby regulacje ustanawiające ramy prawne w kontekście nowoczesnych metod płatności były zarówno elastyczne, jak i spójne oraz gwarantowały bezpieczeństwo oraz pewność obrotu wszystkim uczestnikom rynku. Jednym z aktów prawnych, który wychodzi naprzeciw takim oczekiwaniom, jest druga dyrektywa w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego (PSD 2), której termin implementacji upływa 13 stycznia 2018 r. Jej przepisy kompleksowo poruszają zagadnienia świadczenia usług płatniczych oraz zasad prowadzenia działalności w tym zakresie.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama