Odszkodowanie za brak lojalności byłego pracownika

Bywa, że pracownik zatrudniony w jednej firmie podejmuje równolegle współpracę z podmiotem konkurencyjnym lub świadczy usługi konkurencyjne we własnym zakresie. Jeśli pracodawca poniósł z tego powodu szkodę, może domagać się jej naprawienia.

Publikacja: 22.06.2017 06:10

Odszkodowanie za brak lojalności byłego pracownika

Foto: Fotolia.com

Powstrzymanie się od działalności konkurencyjnej stanowi obowiązek pracownika, wywodzony bezpośrednio z zasady lojalności w stosunku do pracodawcy oraz korelat powinności dbania o dobro zakładu pracy. Dodatkowo, szef może wzmocnić ochronę interesu firmy przed naruszeniami poprzez zawarcie umowy o zakazie konkurencji.

Wprowadzenie zakazu konkurencji

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki