Odszkodowanie za brak lojalności byłego pracownika

Bywa, że pracownik zatrudniony w jednej firmie podejmuje równolegle współpracę z podmiotem konkurencyjnym lub świadczy usługi konkurencyjne we własnym zakresie. Jeśli pracodawca poniósł z tego powodu szkodę, może domagać się jej naprawienia.

Publikacja: 22.06.2017 06:10

Odszkodowanie za brak lojalności byłego pracownika

Foto: Fotolia.com

Powstrzymanie się od działalności konkurencyjnej stanowi obowiązek pracownika, wywodzony bezpośrednio z zasady lojalności w stosunku do pracodawcy oraz korelat powinności dbania o dobro zakładu pracy. Dodatkowo, szef może wzmocnić ochronę interesu firmy przed naruszeniami poprzez zawarcie umowy o zakazie konkurencji.

Wprowadzenie zakazu konkurencji

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama