Reklama
Rozwiń

Odszkodowanie za brak lojalności byłego pracownika

Bywa, że pracownik zatrudniony w jednej firmie podejmuje równolegle współpracę z podmiotem konkurencyjnym lub świadczy usługi konkurencyjne we własnym zakresie. Jeśli pracodawca poniósł z tego powodu szkodę, może domagać się jej naprawienia.

Publikacja: 22.06.2017 06:10

Odszkodowanie za brak lojalności byłego pracownika

Foto: Fotolia.com

Powstrzymanie się od działalności konkurencyjnej stanowi obowiązek pracownika, wywodzony bezpośrednio z zasady lojalności w stosunku do pracodawcy oraz korelat powinności dbania o dobro zakładu pracy. Dodatkowo, szef może wzmocnić ochronę interesu firmy przed naruszeniami poprzez zawarcie umowy o zakazie konkurencji.

Wprowadzenie zakazu konkurencji

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku