Czy świadectwa pracy trzeba wydać gdy zawarto nową umowę o pracę?

Nawet jeśli przed 1 stycznia 2017 r. umowa terminowa trwała tylko miesiąc, a strony bezpośrednio po niej zawarły kolejną umowę, pracodawca musi wystawić świadectwo pracy za zakończony okres zatrudnienia. Ma na to czas do 30 czerwca br.

Publikacja: 12.02.2017 05:00

Czy świadectwa pracy trzeba wydać gdy zawarto nową umowę o pracę?

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

- Nasz pracownik był zatrudniony na umowę na czas określony od 16 sierpnia do 31 grudnia 2016 r. Od 1 stycznia 2017 r. zawarliśmy z nim umowę na czas nieokreślony. Nadmieniam, że nie upłynął jeszcze termin na wydanie świadectwa pracy po 24 miesiącach od zatrudnienia. Czy należy wydać pracownikowi świadectwo za czas trwania umowy terminowej? – pyta czytelniczka.

Tak. Ta umowa rozwiązała się przed 1 stycznia 2017 r., więc pracodawca ma obowiązek wydać świadectwo pracy za okres zatrudnienia na jej podstawie. Termin na wywiązanie się z tego obowiązku przypada do końca czerwca br.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?