Reklama

Ile zapłaci przedsiębiorca za odwołany lot

Przewoźnik lotniczy w pewnych okolicznościach musi zaoferowac pasażerowi opiekę, odszkodowanie, zwrot należności lub nawet zmianę planów podróży. Kiedy tak się dzieje?

Aktualizacja: 09.12.2016 06:18 Publikacja: 09.12.2016 06:00

Ile zapłaci przedsiębiorca za odwołany lot

Foto: www.sxc.hu

Z roku na rok zwiększa się liczba skarg kierowanych do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z powodu znaczącego opóźnienia lub odwołania lotu. Takie skargi pasażerów mają podstawę w Rozporządzeniu WE nr 261/2004 z 11 lutego 2004 r., które ustanawia wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odwołania lub znaczącego opóźnienia lotu. Jednak, wielu pasażerów linii lotniczych nadal nie korzysta z prawnych możliwości działania, przypuszczalnie z powodu niewiedzy co do trybu składania skargi.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama