Firmowy bon ton, czyli zasady dobrego wychowania w biznesie

Otoczenie biznesowe rządzi się swoimi prawami, wśród których szczególne miejsce zajmują zasady dobrego zachowania, obowiązujące podczas spotkań i zebrań. Kluczowy jest wizerunek oraz pierwsze wrażenie, które może zależeć od sposobu zachowania.

Publikacja: 22.07.2016 02:00

Firmowy bon ton, czyli zasady dobrego wychowania w biznesie

Foto: 123RF

Savoir-vivr'e to zwrot pochodzący z języka francuskiego, który oznacza znajomość obyczajów oraz umiejętność postępowania w sytuacjach towarzyskich. Savoir-etre dotyczy odpowiedniego sposobu bycia, a savoir-faire wiedzy praktycznej. Biznesowy bon ton obowiązuje zarówno podczas formalnych spotkań biznesowych, jak i nieformalnych sytuacji towarzyskich. Znajomość dobrych manier ułatwia kontakty z przedstawicielami różnych narodowości. Etykieta dotyczy nie tylko kwestii uprzejmości, kolejności przedstawiania się i powitania, ale również stroju, języka i postępowania. W biznesie – jak i w życiu – kluczowy jest wizerunek oraz pierwsze wrażenie, które może zależeć od sposobu zachowania przy pierwszym kontakcie.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama