Nieuczciwa reklama usług w branży transportowej

Czy przedsiębiorca może w reklamie posługiwać się nieprawdziwymi informacjami? Jak można walczyć z nieuczciwą reklamą w branży transportowej? – pyta nasz czytelnik

Publikacja: 08.07.2016 06:10

Nieuczciwa reklama usług w branży transportowej

Foto: Fotorzepa, Jakub Kamiński

Jak stanowi ustawa, czynem nieuczciwej konkurencji jest każde działanie przedsiębiorcy, które jest sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli tylko zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zawiera katalog takich czynów. Jednak, jeśli nawet konkretne zachowanie nie zostało opisane w jednym z kilku przepisów, można zawsze odwołać się do opisanej wyżej, ogólnej definicji i na jej podstawie twierdzić, że doszło do naruszenia prawa. Ma to istotne znaczenie w kontekście reklamy, biorąc pod uwagę w szczególności dynamikę rozwoju tej dziedziny życia.

Pozostało 83% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy