Reklama

#RZECZoPRAWIE - Andrzej Tomaszek: znakiem towarowym kolor, smak i zapach

Fiolet Milki, piłeczki golfowe o zapachu świeżo skoszonej trawy czy wygląd sklepów Apple to ciekawe przykłady znaków towarowych, o których mówił mec. Andrzej Tomaszek w programie #RZECZoPRAWIE.

Aktualizacja: 24.06.2016 15:56 Publikacja: 24.06.2016 15:30

Andrzej Tomaszek

Andrzej Tomaszek

Foto: rp.pl

Ewa Usowicz: Panie mecenasie, UEFA bardzo chroni swoje znaki towarowe. Ma zarejestrowanych około tysiąca na całym świecie. To bardzo dużo. Co dokładnie jest chronione w przypadku np. mistrzostw piłkarskich?

Andrzej Tomaszek, adwokat, kancelaria Drzewiecki Tomaszek: Przede wszystkim symbole kojarzące się z UEFA czy poszczególnymi federacjami piłkarskimi. Tak samo jest w przypadku jakiegokolwiek wielkiego turnieju międzynarodowego czy MKOl. To nic dziwnego. Organizacje sportowe chcą chronić znaki przed rozwodnieniem, czyli używaniem przez innych i osłabianiem w ten sposób ich renomy. O tym, jak ważną imprezą są Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej świadczą gęsto umieszczone reklamy na stadionach, które na dodatek zmieniają się, żeby pokazać więcej. Właściwie jedynym miejscem, gdzie jeszcze można pokazać inne znaki są piłkarskie buty. Dlatego piłkarze występują czasami w butach, z których każdy ma inny kolor i jest nośnikiem reklamy innego renomowanego producenta obuwia piłkarskiego.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Reklama
Reklama
Reklama