Internetowy sprzedawca odpowiada za opóźnienia doręczyciela

Przedsiębiorca prowadzący sklep w sieci nie może uchylić się od odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie towaru z przyczyn leżących po stronie firmy pocztowej lub kurierskiej.

Aktualizacja: 07.05.2016 14:13 Publikacja: 07.05.2016 12:00

Internetowy sprzedawca odpowiada za opóźnienia doręczyciela

Foto: 123RF

Potwierdził to Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumenta w wyroku z 1 lutego 2016 r. (sygn. akt XVII AmC 347/15).

Cecylia J. prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży towarów za pośrednictwem strony internetowej. Umieściła na niej „Regulamin sklepu internetowego" zawierający zapis: „[tu nazwa witryny] nie odpowiada za opóźnienia w dostawie spowodowane niewywiązaniem się przez Pocztę Polską z umów obsługi przewozowej i pocztowej".

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?