Internetowy sprzedawca odpowiada za opóźnienia doręczyciela

Przedsiębiorca prowadzący sklep w sieci nie może uchylić się od odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie towaru z przyczyn leżących po stronie firmy pocztowej lub kurierskiej.

Aktualizacja: 07.05.2016 14:13 Publikacja: 07.05.2016 12:00

Internetowy sprzedawca odpowiada za opóźnienia doręczyciela

Foto: 123RF

Potwierdził to Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumenta w wyroku z 1 lutego 2016 r. (sygn. akt XVII AmC 347/15).

Cecylia J. prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży towarów za pośrednictwem strony internetowej. Umieściła na niej „Regulamin sklepu internetowego" zawierający zapis: „[tu nazwa witryny] nie odpowiada za opóźnienia w dostawie spowodowane niewywiązaniem się przez Pocztę Polską z umów obsługi przewozowej i pocztowej".

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama