W ubiegłym roku Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła pilotażowy konkurs, który miał wyłonić tzw. platformy startowe, czyli podmioty działające w Polsce wschodniej. Dzięki odpowiedniemu zapleczu, kadrze i doświadczeniu mogłyby one rozwijać działalność firm typu start-up.
Zasadniczym celem, który przyświecał utworzeniu platform startowych, było stworzenie dogodnych warunków dla rozwijania nowych przedsięwzięć biznesowych opartych na innowacyjnych produktach lub usługach. Tak aby osoba lub zespoły osób z takimi pomysłami mogły uzyskać kompleksowe wsparcie – poczynając od weryfikacji i przetestowania takiego pomysłu, jego dopracowanie, poprzez analizę i poprawę modelu biznesowego, zarejestrowanie nowej działalności, pomoc w uzyskaniu stosownej ochrony własności intelektualnej (jeżeli byłoby to zalecane), po fazę wprowadzenia towaru lub usługi na rynek, w tym zagraniczny, i rozwijania sprzedaży.