Reklama

Czy Heineken może zamknąć browar i dalej sprzedawać piwo Leżajsk

Element geograficzny w znaku towarowym ma znaczenie, ale nie najważniejsze – mówi radca prawny i rzecznik patentowy dr Wojciech Gierszewski.

Publikacja: 08.03.2023 03:00

Czy Heineken może zamknąć browar i dalej sprzedawać piwo Leżajsk

Foto: materiały prasowe

Głośno ostatnio o planowanym zamknięciu browaru Leżajsk, także w kontekście znaków towarowych z elementem geograficznym Leżajsk. Czy piwo o tej nazwie nie będzie mogło być produkowane w innych browarach?

Rzeczywiście w polskiej ustawie prawo własności przemysłowej istnieje przeszkoda związana z mylącym charakterem znaku towarowego, zgłoszonego w odniesieniu do wyrobów alkoholowych i zawierającego nieprawdziwy co do pochodzenia element geograficzny. Przepis ten dotyczy jednak tylko kwestii uzyskania (utrzymania) prawa do znaku towarowego. Od samej kwestii rejestracji znaku oddzielić należy kwestię możliwości jego używania. To podlega ewentualnie innym regulacjom, np. dotyczącym obowiązku niewprowadzającego w błąd oznaczania towarów. Sama więc ewentualna utrata praw do znaków towarowych nie będzie bezpośrednio związana z możliwością dalszego rynkowego funkcjonowania towarów z tymi znakami.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama