Firma musi zaplanować szkolenie pracownika

Pracodawca nie może zdegradować zatrudnionego, który nie podniósł swoich kwalifikacji, gdy zabrakło planu szkolenia i terminu egzaminu końcowego.

Publikacja: 29.02.2016 06:26

Firma musi zaplanować szkolenie pracownika

Foto: www.sxc.hu

Sąd Najwyższy zajął się sprawą maszynisty kolejowego i jednocześnie szefa NSZZ „Solidarność" w spółce, który od lat spierał się z pracodawcą o zachowanie stanowiska.

Najpierw, jeszcze w 2011 r., stracił on pracę w wyniku zwolnienia dyscyplinarnego, został wyrokiem sądu rejonowego przywrócony do pracy. Gdy został przywrócony do pracy, okazało się, że po reorganizacji spółki nie ma już jego stanowiska. Koleje rozpoczęły proces podnoszenia jego kwalifikacji, aby mógł podjąć pracę na innym stanowisku. Jak się później okazało, w dziale, który także został zaplanowany do reorganizacji.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki