Firma musi zaplanować szkolenie pracownika

Pracodawca nie może zdegradować zatrudnionego, który nie podniósł swoich kwalifikacji, gdy zabrakło planu szkolenia i terminu egzaminu końcowego.

Publikacja: 29.02.2016 06:26

Firma musi zaplanować szkolenie pracownika

Foto: www.sxc.hu

Sąd Najwyższy zajął się sprawą maszynisty kolejowego i jednocześnie szefa NSZZ „Solidarność" w spółce, który od lat spierał się z pracodawcą o zachowanie stanowiska.

Najpierw, jeszcze w 2011 r., stracił on pracę w wyniku zwolnienia dyscyplinarnego, został wyrokiem sądu rejonowego przywrócony do pracy. Gdy został przywrócony do pracy, okazało się, że po reorganizacji spółki nie ma już jego stanowiska. Koleje rozpoczęły proces podnoszenia jego kwalifikacji, aby mógł podjąć pracę na innym stanowisku. Jak się później okazało, w dziale, który także został zaplanowany do reorganizacji.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy