Sprawa Klaudii El Dursi. Wielkie firmy mają sposób na wpadki celebrytów

W kontraktach reklamowych ze znanymi osobami firmy stosują tzw. klauzule obyczajowe. Zabezpieczają się w ten sposób na wypadek celebryckich ekscesów, które mogłyby uderzyć rykoszetem w wizerunek marki.

Publikacja: 04.07.2024 04:30

Klaudia El Dursi

Klaudia El Dursi

Foto: FOTON/PAP

Modelka i celebrytka Klaudia El Dursi nie jest pierwszą osobą, która miała stracić kontrakt ze znaną marką z powodu niedopuszczalnego zachowania — tym razem poszło o nagranie z rajdu po autostradzie. Jeśli jednak firmy nie zabezpieczą się na wypadek podobnych sytuacji, to „odcięcie się” od gwiazdy, która zaliczyła wizerunkową wpadkę może być bardzo trudne.

Klauzule obyczajowe batem na wybryki celebrytów?

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki