Reklama

Ustawa o sztucznej inteligencji zdejmie część odpowiedzialności z przedsiębiorców

Chcemy, by regulacje nie hamowały, a wręcz pozwalały na rozwój systemów AI, szczególnie w małych i średnich przedsiębiorstwach - mówi Dariusz Standerski sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji podczas debaty "Rzeczpospolitej"

Publikacja: 23.09.2024 18:58

Warszawa, 13.09.2024. Wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski podczas briefingu w Warszawie.

Warszawa, 13.09.2024. Wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski podczas briefingu w Warszawie.

Foto: Tomasz Gzell/PAP

Resort cyfryzacji prowadzi obecnie prace nad ustawą wdrażającą akt ds. sztucznej inteligencji (AI Act). Jak zapowiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji Dariusz Standerski podczas debaty pt. „Jak okiełznać sztuczną inteligencję (AI)” organizowanej przez „Rzeczpospolitą”, w ciągu kilkunastu dni mają rozpocząć się konsultacje społeczne projektu. Mogą potrwać miesiąc, a nawet półtora, gdyż – jak wskazuje wiceminister – „nigdzie nie musimy się spieszyć”. Polska jest bowiem jednym z kilku państw najbardziej zaawansowanych w pracach nad wdrożeniem AI Actu, ma już bowiem przygotowany zarys tej regulacji. Czasu nie jest jednak aż tak dużo, gdyż przepisy krajowe powinny być przyjęte do dnia 2 sierpnia 2025 r.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką
Reklama
Reklama
Reklama