Prawo może pomóc w rozwoju AI? Sztuczna inteligencja potrzebuje jednolitej legislacji

Biznes obawia się, że wdrożenie AI Actu utrudni rozwijanie sztucznej inteligencji i odstraszy inwestorów. Instytucje państwowe wskazują tymczasem, że jest dokładnie odwrotnie – potrzebujemy jednolitych regulacji unijnych, bo Chiny i USA już je mają.

Publikacja: 26.09.2024 05:49

W ramach konkursu „Młody Wynalazca. W Poszukiwaniu Polskiego Sama Altmana” w redakcji „Rzeczpospolit

W ramach konkursu „Młody Wynalazca. W Poszukiwaniu Polskiego Sama Altmana” w redakcji „Rzeczpospolitej” odbyła się debata pt. „Jak okiełznać sztuczną inteligencję (AI)”.

Foto: TV.rp.pl

W ramach konkursu „Młody Wynalazca. W Poszukiwaniu Polskiego Sama Altmana” w redakcji „Rzeczpospolitej” odbyła się debata pt. „Jak okiełznać sztuczną inteligencję (AI)”. Na wstępie Dariusz Standerski, sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji, zaprezentował główne założenia ustawy wdrażającej w Polsce tzw. AI Act. Wskazał, że ma ona przede wszystkim wprowadzić procedury certyfikacji systemów sztucznej inteligencji, co da przedsiębiorcom większą pewność i zdejmie z nich część odpowiedzialności. Poinformował też, że ministerstwo pracuje nad Polityką Sztucznej Inteligencji, planuje ponadto utworzenie specjalnego funduszu koordynującego inwestycje w tej dziedzinie oraz przyjęcie wytycznych ws. stosowania AI w administracji publicznej.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?