Odszkodowanie za oferowanie towaru, którego brak w magazynie

Sprzedawca, który przed przyjęciem zamówienia od nabywcy nie upewni się, czy będzie w stanie je zrealizować, postępuje nieprofesjonalnie i naraża się na zapłatę odszkodowania. Nawet wtedy, gdy niezwłocznie zwróci otrzymane pieniądze.

Publikacja: 24.07.2015 06:20

Odszkodowanie za oferowanie towaru, którego brak w magazynie

Foto: 123RF

Dariusz J. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie grawerowania artykułów okolicznościowych. Potrzebny był mu ploter laserowy. Po analizie oferty rynkowej zdecydował się na zakup urządzenia w spółce X ze względu na atrakcyjną cenę (15 805 zł brutto wraz z kosztami dostawy) i korzystne warunki dwuletniej gwarancji.

Cena zapłacona, plotera brak

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki