Reklama
Rozwiń

Deweloper musi informować o reklamacji i usługach posprzedażnych

Deweloper powinien dążyć do tego, aby okres, w którym ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec kupujących, pokrywał się z okresem gwarancji/rękojmi udzielonej mu przez generalnego wykonawcę.

Publikacja: 15.05.2015 06:30

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodkowski

25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, która znowelizowała przepisy kodeksu cywilnego w zakresie odpowiedzialności za jakość rzeczy sprzedanej, w tym nieruchomości i ich wyposażenia. Jedna z najważniejszych zmian to wydłużenie okresu odpowiedzialności i terminu na dochodzenie uprawnień z tytułu rękojmi przez kupującego.

Deweloper odpowiada względem kupującego z tytułu rękojmi, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Przy czym ustawa o prawach konsumenta wprowadza nową definicję wady fizycznej, a także wady prawnej.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego