Czy elementy ozdobne obuwia podlegają reklamacji

Przedsiębiorca nie może decydować, jakie elementy sprzedawanego przez niego produktu podlegają, a jakie nie, prawu rękojmi. Dostarczając konsumentowi nowy produkt, firma przez dwa lata odpowiada za jego użyteczność i walory, także te estetyczne.

Publikacja: 13.05.2015 05:30

Czy elementy ozdobne obuwia podlegają reklamacji

Foto: www.sxc.hu

Zgodnie z przepisami przedsiębiorca, który oferuje produkty konsumentom, czyli osobom fizycznym nabywającym je na własne prywatne potrzeby niezwiązane z ich profesjonalną działalnością, odpowiada za ich ewentualne wady. Wynika to z art. 556 Kodeksu cywilnego, w myśl którego sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Jak dalej stanowi art. 556

, wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?