Aktualizacja: 15.01.2015 18:11 Publikacja: 15.01.2015 23:01
Foto: Fotorzepa, Rafał Guz
Firmowym autem po dziecko do szkoły? Od takiego luksusu jest podatek. Nowe przepisy o ryczałcie na samochody nie rozwiązały problemów z jego rozliczeniem. Okazało się bowiem, że dotyczą tylko pracowników, a innym osobom, np. menedżerom albo zleceniobiorcom, skarbówka nadal będzie naliczać wysoki przychód. Tak wynika z odpowiedzi Ministerstwa Finansów na pytanie „Rzeczpospolitej".
Spory o zasady rozliczania aut służbowych toczą się od lat. Fiskus zawsze uważał, że zatrudniony, który korzysta z firmowego auta w celach osobistych, uzyskuje przychód. Na dodatek naliczał go w maksymalnej wysokości – według cen z wypożyczalni. Firmy próbowały innych sposobów wyliczania, wszystkie jednak groziły sporem z fiskusem.
Podwykonawstwo całości zamówienia w prawie zamówień publicznych nie jest dopuszczalne - powierzyć można wykonanie części zamówienia. A co mówi orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.
EUDR obejmuje siedem odnośnych towarów, których produkcja, w ocenie ustawodawcy unijnego, w największym stopniu przyczynia się do wylesiania i degradacji lasów - soję, kawę, kakao, bydło, palmę olejową, drewno i kauczuk.
Polska znalazła się wśród czterech państw, które Komisja Europejska pozwała do Trybunału Sprawiedliwości w związku z niewdrożeniem drugiego filaru globalnej reformy podatkowej.
Wymagania wobec podatników rosną. Fiskus i sądy coraz częściej oczekują od nich działań zabezpieczających, które nie wynikają wprost z prawa, lecz z tzw. należytej staranności.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Zamawianie nieprawdziwych recenzji w sieci jest niezgodne z prawem. Ale czy da podatkowe korzyści?
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Dodatkowe świadczenia od banku są przychodem frankowicza i musi zapłacić podatek, bo nie obejmuje ich ulga z rozporządzenia ministra finansów. Skarbówka nie ma co do tego wątpliwości.
Europejscy producenci autobusów tracą lokalny rynek, odwołują się także do kapitałowej pomocy z Chin.
Benjamin Franklin napisał kiedyś, że na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. W dzisiejszym numerze piszemy o jednym i o drugim.
Spółka komandytowa pozwala na znaczne obniżenie łącznego obciążenia podatkowego, jeśli komplementariusz jest osobą fizyczną. Najkorzystniejszą konfiguracją jest zatem uczynienie właściciela biznesu komplementariuszem.
Coraz częściej firmy uwzględniają potencjalne koszty grzywien czy sum przymusowych w swoich budżetach operacyjnych, traktując je jako opłacalny wydatek w porównaniu z korzyściami, jakie mogą osiągnąć z dalszego naruszania praw konkurentów.
W firmach, w których brakuje formalnych mechanizmów sukcesji, śmierć właściciela może prowadzić nawet do upadłości biznesu. Warto więc rozważyć wprowadzenie rozwiązań, które mogą zapobiec tego typu sytuacjom.
Nastolatka, która prawie dekadę temu nie zapłaciła za jazdę miejskim autobusem bez biletu, przez lata nie odbierała wezwań do zapłaty, bo urzędnicy wysyłali je na zły adres. O sprawie dowiedziała się, kiedy komornik zajął jej konto.
W poniedziałek, 2 grudnia, miało dojść do uspokojenia sytuacji w PLL LOT. I doszło. Chociaż nie takiego rozwiązania oczekiwano.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas