Aktualizacja: 17.12.2014 06:30 Publikacja: 17.12.2014 06:30
Foto: www.sxc.hu
Rz: Przepisy BHP mówią wprost, jaką temperaturę trzeba zapewnić w miejscu pracy. W biurach, przy lekkiej pracy fizycznej temperatura nie powinna być niższa niż 18 stopni Celsjusza. W halach produkcyjnych nie może spaść poniżej 14 st W jaki sposób sprawdzić temperaturę w pomieszczeniu?
Jeśli w miejscu, w którym wykonuje się pracę, temperatura jest niższa od gwarantowanej przepisami, należy o tym poinformować pracodawcę, a jeśli to nie przyniesie skutku –inspekcję pracy. Do określenia ciepła w pomieszczeniach pracy wskazania zwykłych termometrów pokojowych mogą być mało miarodajne. Powinno się to mierzyć termometrem spełniającym wymagania określone w ustawie – Prawo o miarach, tj. posiadającym ważne świadectwo wzorcowania wydane przez laboratorium mające akredytację Polskiego Centrum Akredytacji. Zarówno mierzenie temperatury, jak i dokumentowanie jej zapisów powinno odbywać się według określonej procedury. Inspektor pracy podczas kontroli skargowej może np. zażądać okazania takich dokumentów. Ma prawo też, w razie wątpliwości, sam sprawdzić, jaka temperatura panuje na określonych stanowiskach.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas