Rząd przyjął wczoraj zmiany w ustawie o KRS. Projekt przygotowało Ministerstwo Sprawiedliwości. Dotyczy on dostępu do wszystkich aktualnych danych wpisanych do KRS, wpisywania z urzędu numeru NIP oraz zrównania wagi dokumentów wydawanych przez Centralną Informację KRS w formie pisemnej i drogą elektroniczną.
Dzięki zmianom przedsiębiorcom ma być łatwiej uzyskiwać niezbędne do prowadzenia działalności dokumenty.
Dziś ustawa o Krajowym Rejestrze Sądowym pozwala Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego wydawać odpisy, wyciągi i zaświadczenia oraz udzielać informacji z rejestru w formie papierowej i w drodze elektronicznej. Moc dokumentów urzędowych zastrzeżona jest jednak wyłącznie dla ich formy papierowej.
Rząd chce też upowszechnić bezpłatny dostęp do rejestru – do wszystkich jego części i do wszystkich aktualnie znajdujących się w nich danych, a także dać możliwość samodzielnego pozyskiwania wydruków aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do rejestru.
Dzięki noweli możliwe będzie także wpisywanie do rejestru adresu strony internetowej i adresu poczty elektronicznej, jeżeli przedsiębiorca takie adresy posiada.
[i][b]Projekt trafi do Sejmu[/b][/i]