Tomasz Szambelan: urzędy ds. IP wysoce odporne na COVID-19?

Spływające analizy statystyczne za marzec 2020 r. wskazują, że pandemia COVID-19 nie spowolniła wpływu nowych wniosków o rejestrację znaków towarowych ani też negatywnie nie wpłynęła na przebieg procesu uzyskiwania praw ochronnych w Polsce, Europie i na całym świecie.

Publikacja: 26.05.2020 10:48

Tomasz Szambelan: urzędy ds. IP wysoce odporne na COVID-19?

Foto: Adobe Stock

Polski Urząd nie został „zamrożony" Co prawda wszystkie rozprawy przed kolegiami orzekającymi do spraw spornych Urzędu Patentowego RP od dnia 16 marca 2020 r. zostały odwołane, niemniej nie oznacza to, że praca Urzędu została zatrzymana. Z przedstawionych przez Urząd danych wynika, że w marcu 2020 r., czyli w czasie, gdy weszły w życie obostrzenia związane z pandemią COVID-19, Urząd otrzymał ponad 10 tys. pism, a sam był nadawcą podobnej ilości korespondencji. Dodatkowo ponad 80% pracowników Urzędu świadczy pracę zdalną. Urząd wykazuje się również aktywnością w organizacji webinariów odnośnie zmian legislacyjnych wprowadzonych tzw. tarczą antykryzysową, dotyczących biegu terminów materialnych, procesowych oraz na wniesienie sprzeciwu wobec zgłoszenia znaku towarowego. Co istotne, czynności dokonane w okresie wstrzymania albo zawieszenia biegu terminów będą skuteczne, a sam Urząd zachęca by pomimo wprowadzonych rozwiązań dokonywać stosownych czynności, dzięki czemu nie nastąpi zwłoka w rozpoznaniu spraw.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?