[b]Odpowiada Marcin Wojewódka, radca prawny[/b]

[link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=1D6B0CC196236E4DE13061148BDA7686?id=181671]Ustawa z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (DzU nr 79, poz. 550 ze zm.)[/link] nie zawiera norm, które wpływałyby na istnienie rady pracowników, gdy zmienia się forma prawna pracodawcy.

Co do zasady taka sytuacja nie ma znaczenia dla dalszego funkcjonowania rady. Dlatego u czytelnika rada pracowników powinna działać tak samo jak dotychczas. Jedynie pojawienie się w pewnym momencie przesłanek negatywnych co do możliwości tworzenia rady, np. zmniejszenie liczby pracowników poniżej 50 osób albo uzyskanie statusu państwowej instytucji filmowej, może prowadzić do unicestwienia rady.

[b] [i]Czytaj więcej w serwisie:

[link=http://www.rp.pl/temat/56628.html] rp.pl » Dobra Firma » Kadry » Związki zawodowe i rady pracowników » Rady pracowników [/link] [/i][/b]

Reklama
Reklama