Jak mają się zachowywać przedsiębiorcy wobec kontrahentów, mając trudności z realizacją kontraktu, np. z budową pokaźnego domu: wyłączyć telefon, roztaczać nadzieję czy mówić prawdę?
Nigdy nie można wprowadzać kontrahentów w błąd. Nawet jeśli kontrahent chciałby usłyszeć, że sprawy idą dobrze i zgodnie z planem, a niewielkie perturbacje za chwilę nadrobimy, nie można ukrywać prawdy. Przedsiębiorca także w swoim interesie powinien niezwłocznie zawiadomić inwestora o rodzaju przeszkody, jej przyczynie, oraz sposobach rozwiązania problemu. Jeżeli przeszkoda polega np. na zakażeniu wśród pracowników i konieczności odesłania wszystkich na kwarantannę, to roboty muszą zostać przerwane. Jeżeli zostanie zamknięty zakład produkujący jakieś szczególne materiały, które miały być użyte do budowy, to nie będzie można ich sprowadzić na plac budowy.