Reklama
Rozwiń

Realizacja kontraktów podczas pandemii: nigdy nie można wprowadzać kontrahentów w błąd

Strony, które udanie współpracują i liczą na dalsze zamówienia, są bardziej skłonne do polubownego rozwiązania – mówi adwokat Stefan Jacyno z Kancelarii Wardyński i Wspólnicy.

Publikacja: 22.04.2020 07:37

Realizacja kontraktów podczas pandemii: nigdy nie można wprowadzać kontrahentów w błąd

Foto: Adobe Stock

Jak mają się zachowywać przedsiębiorcy wobec kontrahentów, mając trudności z realizacją kontraktu, np. z budową pokaźnego domu: wyłączyć telefon, roztaczać nadzieję czy mówić prawdę?

Nigdy nie można wprowadzać kontrahentów w błąd. Nawet jeśli kontrahent chciałby usłyszeć, że sprawy idą dobrze i zgodnie z planem, a niewielkie perturbacje za chwilę nadrobimy, nie można ukrywać prawdy. Przedsiębiorca także w swoim interesie powinien niezwłocznie zawiadomić inwestora o rodzaju przeszkody, jej przyczynie, oraz sposobach rozwiązania problemu. Jeżeli przeszkoda polega np. na zakażeniu wśród pracowników i konieczności odesłania wszystkich na kwarantannę, to roboty muszą zostać przerwane. Jeżeli zostanie zamknięty zakład produkujący jakieś szczególne materiały, które miały być użyte do budowy, to nie będzie można ich sprowadzić na plac budowy.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego