Reklama
Rozwiń
Reklama

Przychoda: czemu prosta spółka akcyjna to strzał w dziesiątkę

W każdym aspekcie funkcjonowania nowego typu spółki, od jej założenia przez codzienną działalność po likwidację, zainteresowanym zaproponowano rozwiązania, które powinny wiele uprościć.

Publikacja: 22.07.2019 08:10

Przychoda: czemu prosta spółka akcyjna to strzał w dziesiątkę

Foto: AdobeStock

Nie mam wątpliwości, że prosta spółka akcyjna stworzy nową jakość dla polskich przedsiębiorców. Na wstępie warto jednak odpowiedzieć na ważne pytanie, często podnoszone przez przeciwników PSA. Właściwie po co nam ona, skoro w kodeksie spółek handlowych z powodzeniem funkcjonuje już sześć typów spółek? Powodów jest wiele, kilka najważniejszych przytoczę w niniejszym artykule. Pierwszy, to brak realnej alternatywy. Aż 84 proc. funkcjonujących w Polsce spółek to spółki z o.o. Pokazuje to dobitnie, że możliwość wyboru jest w zasadzie iluzoryczna. Niemal wszyscy przedsiębiorcy, i mali, i duzi są skazani na spółkę z o.o.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama