Po zatarciu kary porządkowej pracownika nowa numeracja akt

Gdy fakt nałożenia kary porządkowej odchodzi w niepamięć, pracodawca musi usunąć o niej informacje z akt pracownika i przenumerować dokumenty dotyczące pozostałych kar.

Publikacja: 21.02.2019 05:15

Po zatarciu kary porządkowej pracownika nowa numeracja akt

Foto: 123RF

-W jaki sposób według nowych przepisów usunąć informacje o karach z akt osobowych – tzn. czy usuwając informacje o jednej karze należy przenumerować całość części dotyczącej kar? – pyta czytelniczka.

Tak. Po uznaniu kary za niebyłą należy usunąć całą część dotyczącą danej kary. Jeśli w aktach pozostaną informacje o nałożeniu innych kar, konieczna jest zmiana ich numeracji. W większości przypadków z części D usuwane będą jednak wszystkie kary, gdyż rok nienagannej pracy, po upływie którego usuwane są informacje o ukaraniu, jest liczony od nałożenia ostatniej z nich.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama