Reklama
Rozwiń

Innowacyjne pomysły w biznesie - jak skomercjalizować innowacje

Innowacyjne pomysły w biznesie są podstawą rozwijania przedsiębiorstwa, a także zdobywania pozycji na rynku i pokonywania konkurencji. To nowość przyciąga uwagę klientów, daje możliwość dynamicznego zaznaczenia swojej obecności w branży, a także pozwala opracować rozwiązania, które prześcigną konkurencyjną ofertę. Jednak sam pomysł nie wystarczy. Trzeba efektywnie go wykorzystać. Do skutecznej komercjalizacji idei wystarczy sześć przemyślanych kroków.

Publikacja: 24.08.2018 06:40

Innowacyjne pomysły w biznesie - jak skomercjalizować innowacje

Foto: www.sxc.hu

1. Skompletowanie kompetentnego zespołu

Komercjalizacja to kompleksowe działania, które – aby mogły być skuteczne – muszą objąć wszelkie aspekty funkcjonowania firmy. Z tego powodu do jej przeprowadzenia niezbędny jest cały zespół specjalistów z różnych dziedzin. W błędzie będzie ten, kto uważa, że do efektywnego wprowadzenia innowacji wystarczą osoby mocne w tworzeniu innowacyjnych koncepcji produktów lub usług. Koncepcja to dopiero początek, od którego komercjalizacja się rozpoczyna. Równie istotnymi członkami zespołu są na przykład wiarygodni partnerzy merytoryczni, zwłaszcza pomocni na samym początku procesu, a także osoby posiadające pełne kompetencje biznesowe, m.in. marketingowe, sprzedażowe, finansowe, produkcyjne i logistyczne.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego