Innowacyjne pomysły w biznesie - jak skomercjalizować innowacje

Innowacyjne pomysły w biznesie są podstawą rozwijania przedsiębiorstwa, a także zdobywania pozycji na rynku i pokonywania konkurencji. To nowość przyciąga uwagę klientów, daje możliwość dynamicznego zaznaczenia swojej obecności w branży, a także pozwala opracować rozwiązania, które prześcigną konkurencyjną ofertę. Jednak sam pomysł nie wystarczy. Trzeba efektywnie go wykorzystać. Do skutecznej komercjalizacji idei wystarczy sześć przemyślanych kroków.

Publikacja: 24.08.2018 06:40

Innowacyjne pomysły w biznesie - jak skomercjalizować innowacje

Foto: www.sxc.hu

1. Skompletowanie kompetentnego zespołu

Komercjalizacja to kompleksowe działania, które – aby mogły być skuteczne – muszą objąć wszelkie aspekty funkcjonowania firmy. Z tego powodu do jej przeprowadzenia niezbędny jest cały zespół specjalistów z różnych dziedzin. W błędzie będzie ten, kto uważa, że do efektywnego wprowadzenia innowacji wystarczą osoby mocne w tworzeniu innowacyjnych koncepcji produktów lub usług. Koncepcja to dopiero początek, od którego komercjalizacja się rozpoczyna. Równie istotnymi członkami zespołu są na przykład wiarygodni partnerzy merytoryczni, zwłaszcza pomocni na samym początku procesu, a także osoby posiadające pełne kompetencje biznesowe, m.in. marketingowe, sprzedażowe, finansowe, produkcyjne i logistyczne.

Pozostało 85% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska