Reklama
Rozwiń

Logo i znak towarowy organizacji

Znak towarowy nierzadko staje się ważnym elementem każdej organizacji. Stanowi też cenny składnik majątku.

Aktualizacja: 10.06.2018 08:37 Publikacja: 10.06.2018 08:30

Logo i znak towarowy organizacji

Foto: Adobe Stock

Warto więc poznać podstawowe informacje związane z zastrzeżeniem znaku towarowego na terenie Polski i Unii Europejskiej na rzecz stowarzyszeń oraz fundacji.

Jako znak towarowy należy definiować każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób gra?czny (m.in. wyraz, rysunek, ornament, kompozycję kolorystyczną, a także melodię lub inny sygnał dźwiękowy), jeżeli nadaje się do odróżnienia w obrocie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego. Poniżej omówimy procedury uzyskania ochrony na znak towarowy na trenie Polski i UE odpowiednio przed Urzędem Patentowym (dalej UP) i przed Urzędem UE ds. Własności Intelektualnej (dalej: EUIPO).

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego