Aktualizacja: 07.10.2015 06:10 Publikacja: 07.10.2015 06:10
Dla poprawy komfortu pracy przed okresem letnim firma zleciła montaż klimatyzacji. Urządzenia klimatyzacyjne zostały zamontowane we wszystkich pomieszczeniach biurowych budynku. Budynek jest własnością firmy i podlega amortyzacji jako środek trwały. Dostawca urządzeń zapewnia serwisowanie sprzętu. Jak powinniśmy rozliczać wydatki związane z serwisem i ewentualną naprawą klimatyzacji? – pyta czytelnik.
Sposób rozliczania wydatków poniesionych na klimatyzację jest uzależniony od sposobu zamontowania urządzeń klimatyzacyjnych. Z pytania nie wynika wprost, w jaki sposób rozwiązano to w firmie czytelnika, ale z opisu sytuacji można wywnioskować, że klimatyzacja nie została na stałe wbudowana w konstrukcję budynku. Jeśli klimatyzacja może być odłączona bez szkody dla systemu klimatyzacyjnego lub samego budynku, to przyjmuje się, że nie jest ona częścią składową tego budynku. Jednocześnie, jeśli urządzenia klimatyzacyjne spełniają kryteria określone w art. 22a ust. 1 ustawy o PIT lub odpowiednio w art. 16a ust. 1 ustawy o podatku CIT, to należy uznać je za odrębny środek trwały. Zgodnie z tymi przepisami urządzenie klimatyzacyjne powinno zostać zakwalifikowane do środków trwałych, jeśli :
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać człowiek.
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania organizacyjne – wynika z ankiety kancelarii ID Advisory.
Od 1 lipca 2024 r. firmy będą musiały raportować transakcje w centralnej bazie.
Opracowany przez Polską Agencję Nadzoru Audytowego poradnik dla członków rad nadzorczych ma pomagać we współpracy z biegłym rewidentem, choć może wprowadzać w błąd.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Fiskus twierdzi, że odszkodowanie wypłacone sąsiedniej firmie za spalony budynek nie jest podatkowym kosztem. Nie ma bowiem związku z przychodem z działalności.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów straty spowodowane włamaniem do siedziby firmy. Pod warunkiem, że należycie ją zabezpieczył i że nie ma już szans na wykrycie sprawców.
Koszt nabycia nieruchomości jest wartością stałą, niezmienną i wynika z wydatków, które zostały rzeczywiście poniesione na jej zakup. Dla celów opodatkowanej sprzedaży nie można uznać, że waloryzacji podlegają kwoty uprzednio zwaloryzowane.
• Fiskus przegrał ważną batalię. Chodzi o stawkę ryczałtu • Rozłożenie zaległości ZUS na raty. Ważny wyrok Sądu Najwyższego • Świąteczny prezent dla pracownika - co z podatkiem? • Czy można rozliczyć w kosztach firmy wydatki na operację ręki lub oczu? • Obowiązek dotyczący PIT-11 i PIT-4R • Wakacje składkowe: kiedy informacja, a kiedy decyzja? ZUS wyjaśnia • Data wypłaty wynagrodzenia wpływa na składki? Jest interpretacja ZUS • Błąd w NIP na paragonie - czy to oczywista pomyłka? • Ważne terminy na ten tydzień
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów opłat za operację oczu. Skarbówka twierdzi, że są to wydatki osobiste i nie mają związku z biznesem.
Firma może rozliczyć wydatki na wyżywienie zapewniane współpracującym z nią przedstawicielom kontrahentów. Z kosztów trzeba natomiast wyrzucić prezenty.
Z interpretacji fiskusa wynika, że przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów opłat za leczenie drżenia ręki. Skarbówka twierdzi, że są to wydatki osobiste mające na celu ochronę zdrowia.
Jeśli przekroczymy limit wartości firmowego prezentu, wówczas obdarowana osoba powinna zapłacić podatek dochodowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas