Likwidując firmę, przedsiębiorca musi zamknąć księgi

Przedsiębiorca, który kończy działalność gospodarczą, powinien złożyć w urzędzie gminy wniosek o wykreślenie z CEIDG. Formularz ten jest jednocześnie zgłoszeniem do naczelnika urzędu skarbowego o zaprzestaniu ewidencjonowania.

Publikacja: 06.08.2015 06:40

Likwidując firmę, przedsiębiorca musi zamknąć księgi

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Od kilku lat prowadzę działalność gospodarczą opodatkowaną PIT według zasad ogólnych (skala podatkowa). Obecnie przymierzam się do jej likwidacji. Jakie obowiązki związane z likwidacją działalności gospodarczej wiążą się z prowadzoną przeze mnie podatkową księgą przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.

Likwidacja działalności gospodarczej osoby fizycznej wiąże się z licznymi obowiązkami w podatku dochodowym od osób fizycznych.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania