Likwidując firmę, przedsiębiorca musi zamknąć księgi

Przedsiębiorca, który kończy działalność gospodarczą, powinien złożyć w urzędzie gminy wniosek o wykreślenie z CEIDG. Formularz ten jest jednocześnie zgłoszeniem do naczelnika urzędu skarbowego o zaprzestaniu ewidencjonowania.

Publikacja: 06.08.2015 06:40

Likwidując firmę, przedsiębiorca musi zamknąć księgi

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Od kilku lat prowadzę działalność gospodarczą opodatkowaną PIT według zasad ogólnych (skala podatkowa). Obecnie przymierzam się do jej likwidacji. Jakie obowiązki związane z likwidacją działalności gospodarczej wiążą się z prowadzoną przeze mnie podatkową księgą przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.

Likwidacja działalności gospodarczej osoby fizycznej wiąże się z licznymi obowiązkami w podatku dochodowym od osób fizycznych.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania
Rachunkowość
Obowiązkowy KSeF, czyli e-faktury dla skarbówki
Rachunkowość
Audyt: ocena systemu kontroli jest odrębną usługą