Aktualizacja: 14.01.2015 05:10 Publikacja: 14.01.2015 05:10
Przedsiębiorstwa będą mogły sporządzać prostsze sprawozdania finansowe
Foto: www.sxc.hu
Spółka otrzymała ze środków unijnych dotację w wysokości 1 000 000 zł na sfinansowanie budowy hali produkcyjnej. Z umowy o dotację wynikało, że środki miały wpłynąć w dwóch równych transzach w ciągu 2014 r. Spółka zakończyła budowę hali produkcyjnej w listopadzie 2014 r. i z końcem grudnia 2014 r. ujęła w księgach nowy środek trwały. Okres użytkowania hali określono na dziesięć lat. Łączne koszty poniesione na budowę hali produkcyjnej przez jednostkę wynoszą 1 200 000 zł. Przed zamknięciem roku chcielibyśmy się upewnić, czy prawidłowo ujęliśmy w księgach operacje związane z dotacją. Jak powinniśmy je zaksięgować? – pyta czytelnik.
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać człowiek.
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania organizacyjne – wynika z ankiety kancelarii ID Advisory.
Od 1 lipca 2024 r. firmy będą musiały raportować transakcje w centralnej bazie.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Opracowany przez Polską Agencję Nadzoru Audytowego poradnik dla członków rad nadzorczych ma pomagać we współpracy z biegłym rewidentem, choć może wprowadzać w błąd.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Wynajem długoterminowy przynosi firmie korzyści nie tylko w postaci braku konieczności ponoszenia znacznych kosztów zakupu floty. Zapewnia dodatkowo przewidywalne – i stałe przez cały okres umowy – koszty przeglądów, napraw, ubezpieczenia oraz usług dodatkowych.
Konsumenci nie chcą kupować elektrycznych aut i koncernom samochodowym grożą wielkie kary. Domagają się od KE ich zawieszenia.
Wydatki na spotkania świąteczne mają na celu zintegrowanie pracowników, a więc mogą pozytywnie wpływać na przychody firmy. Dlatego można je zaliczyć do podatkowych kosztów. Jednak nie wszystkie.
Sądy potwierdzają, że mimo braku spełnienia przesłanek do skorzystania z odroczenia opodatkowania do momentu sprzedaży akcji, nieodpłatne bądź częściowo odpłatne nabycie akcji nie powoduje powstania przychodu po stronie otrzymującego je.
Nowe obowiązki dotyczące prowadzenia ksiąg przy użyciu programów komputerowych i przesyłania ich organowi podatkowemu w formie plików elektronicznych (JPK) zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 r. i na początek obejmą największych podatników CIT.
Dłużnik z Unii Europejskiej nie ukryje się przed polskim przedsiębiorcą – wierzycielem. Są prawne sposoby, by wyegzekwować od niego należność.
Choć zarówno private equity, jak i venture capital umożliwiają zapewnienie znaczącego wsparcia finansowego, różnią się zasadniczo profilem zaangażowanych inwestorów i wpływem na przyszłość firmy.
Fiskus twierdzi, że odszkodowanie wypłacone sąsiedniej firmie za spalony budynek nie jest podatkowym kosztem. Nie ma bowiem związku z przychodem z działalności.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas