Jak księgować dotację?

Publikacja: 14.01.2015 05:10

Przedsiębiorstwa będą mogły sporządzać prostsze sprawozdania finansowe

Przedsiębiorstwa będą mogły sporządzać prostsze sprawozdania finansowe

Foto: www.sxc.hu

Spółka otrzymała ze środków unijnych dotację w wysokości 1 000 000 zł na sfinansowanie budowy hali produkcyjnej. Z umowy o dotację wynikało, że środki miały wpłynąć w dwóch równych transzach w ciągu 2014 r. Spółka zakończyła budowę hali produkcyjnej w listopadzie 2014 r. i z końcem grudnia 2014 r. ujęła w księgach nowy środek trwały. Okres użytkowania hali określono na dziesięć lat. Łączne koszty poniesione na budowę hali produkcyjnej przez jednostkę wynoszą 1 200 000 zł. Przed zamknięciem roku chcielibyśmy się upewnić, czy prawidłowo ujęliśmy w księgach operacje związane z dotacją. Jak powinniśmy je zaksięgować? – pyta czytelnik.

Pozostało 85% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania
Rachunkowość
Obowiązkowy KSeF, czyli e-faktury dla skarbówki
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Rachunkowość
Audyt: ocena systemu kontroli jest odrębną usługą
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska