Aktualizacja: 29.03.2017 02:00 Publikacja: 29.03.2017 02:00
Foto: 123rf
- Spółka nabyła w 2005 roku grunt wraz z wybudowanym na nim magazynem za łączną kwotę 30 mln zł (odpowiednio 25 mln zł za grunt oraz 5 mln zł za magazyn). Po zakupie w magazynie były składowane materiały budowlane. Magazyn prezentowany był w sprawozdaniu finansowym jako rzeczowe aktywa trwałe i podlegał amortyzacji przez okres jego użyteczności ekonomicznej.
1 stycznia 2016 r. spółka podjęła decyzję o realizacji na wspomnianym gruncie projektu budowy budynku biurowego z przeznaczeniem na wynajem powierzchni biurowej, w związku z czym wyburzyła magazyn. Wartość księgowa netto magazynu na dzień wyburzenia wynosiła 3 750 000 zł. Dodatkowo, spółka wykonała prace polegające na adaptacji gruntu (osuszenie, wycinka drzew i krzewów, zmiana ukształtowania terenu), na którym będzie budowana wspomniana inwestycja biurowa. Koszt tych prac wyniósł 200 000 zł.
Będzie możliwość wystawiania faktur poza KSeF, gdy zawiedzie elektryczność i wi-fi. To jedna z opcji w projekcie...
Ministerstwo Finansów przedstawiło plan wdrożenia obowiązkowego systemu KSeF. To rewolucyjna zmiana dla przedsię...
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać...
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas