Jak ująć w kosztach odpis na zfśs

Odpis na zfśs dotyczy całego roku, więc co do zasady rozlicza się go w czasie za pomocą czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów. Jednorazowe ujęcie jest możliwe, jeżeli jednostka uzna, że jego kwota nie jest istotna.

Publikacja: 15.03.2017 05:40

- W związku z dynamicznym rozwojem spółki, zatrudnienie na 1 stycznia 2017 roku wzrosło do 56 etatów. Zarząd zastanawia się czy po zmianie przepisów w zakresie tworzenia zfśs spółka musi dokonać odpisu na ten fundusz. Spółka nie tworzyła funduszu w latach poprzednich, ponieważ zatrudnienie z przeliczeniu na pełne etaty nie przekraczało 20 pracowników. W jaki sposób poprawnie ewidencjonować transakcje związane z jego funkcjonowaniem? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania