Aktualizacja: 30.11.2016 05:10 Publikacja: 30.11.2016 05:10
Foto: 123RF
- Zakładamy spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, która będzie prowadzić głównie działalność produkcyjną. Jakie zasady obowiązują nas przy wprowadzaniu środków trwałych do ewidencji? – pyta czytelnik.
Polityka dotycząca środków trwałych w firmie, w której są one znacznym składnikiem majątku – a tak niewątpliwie jest w przypadku firm produkcyjnych – powinna być przemyślana i zaplanowana z uwzględnieniem specyfiki działalności firmy, struktury bilansu a także rozliczeń podatkowych. Oprócz obowiązków, także formalnych, wynikających wprost z przepisów bilansowych bądź podatkowych, podatnicy mają do dyspozycji narzędzia, które pozwalają im na optymalizację ich rozliczeń z fiskusem w zakresie środków trwałych i ich amortyzacji.
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać człowiek.
Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania organizacyjne – wynika z ankiety kancelarii ID Advisory.
Od 1 lipca 2024 r. firmy będą musiały raportować transakcje w centralnej bazie.
Opracowany przez Polską Agencję Nadzoru Audytowego poradnik dla członków rad nadzorczych ma pomagać we współpracy z biegłym rewidentem, choć może wprowadzać w błąd.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Firma po to startuje w przetargu, aby dostać zamówienie i uzyskać przychód. Może zaliczyć wydatki (m.in. wadium) do podatkowych kosztów, nawet jak nie uda się jej tych celów zrealizować.
Prace dostosowujące wynajmowane lokale dla potrzeb konkretnych najemców (tzw. fit-out) nie są wydatkami na ulepszenie środka trwałego (budynku). Powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu jako tzw. koszty pośrednie.
Wycenie podlegają składniki rzeczowych aktywów obrotowych, które utraciły wartość użytkową lub handlową, a także ich zapasy, zarówno w ilości przydatnej gospodarczo, jak i przekraczającej potrzeby gospodarcze uznane za normalne.
• Co z miejscem parkingowym w kosztach firmy? Odpowiedź Ministerstwa Finansów • NSA: co jest kosztem podatkowym youtubera, który zarabia na reklamach • NSA roztrzygnął jeden z pierwszych sporów o ulgę dla młodych • Czy przedsiębiorca, który ma mobilne biuro w przyczepie kempingowej, odliczy VAT z faktur na jej zakup? • Nowy pomysł zespołu Rafała Brzoski dla małych firm. „Absolutna rewolucja" • Papierowe paragony odejdą do lamusa? Nowe propozycje deregulacji • Ważne terminy na ten tydzień
Wydatki na bilety, hotele, wynajęcie auta czy montaż związane z realizacją filmików na YouTube, które później dają zyski z reklam, mogą być kosztem podatkowym youtubera.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na naukę języka obcego, jeśli jest mu potrzebny w kontaktach z kontrahentami. Fiskus to potwierdza.
ZUS zmusza pracodawców, by zbierali informacje na temat preferencji żywieniowych ich pracowników.
Na odbudowę Ukrainy niszczonej trzy lata przez rosyjską agresję potrzeba dziś 524 mld dolarów, czyli trzy roczne PKB walczącego kraju. Londyn chce szybkiego przejęcia i wydania na odbudowę Ukrainy aktywów Moskwy, zamrożonych na kontynencie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas