Aktualizacja: 07.10.2015 06:50 Publikacja: 07.10.2015 06:50
2 zdjęcia
ZobaczFoto: Fotorzepa, Jerzy Dudek
W trakcie inwentaryzacji środków trwałych okazało się, że jeden z nich nie został wpisany do ewidencji. To istotna pomyłka, bo jest to składnik majątku o znacznej wartości. W jaki sposób ująć to zdarzenie w księgach rachunkowych? Czy są istotne różnice w tym zakresie pomiędzy krajowymi regulacjami a MSR? – pyta czytelniczka.
Braki środków trwałych w ewidencji mogą być spowodowane przez różne przyczyny. Pomyłka, błąd w dekretacji, brak kompletu dokumentów lub złe oznakowanie mogą dotyczyć nie tylko niewielkich urządzeń, ale także środków trwałych o znacznej wartości. Identyfikacja pozycji inwentaryzacyjnych i ich powiązanie z pozycjami w księgach rachunkowych bywa trudne i komplikuje wyjaśnienie różnic inwentaryzacyjnych.
Będzie możliwość wystawiania faktur poza KSeF, gdy zawiedzie elektryczność i wi-fi. To jedna z opcji w projekcie...
Ministerstwo Finansów przedstawiło plan wdrożenia obowiązkowego systemu KSeF. To rewolucyjna zmiana dla przedsię...
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać...
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas