Odwołanie pracownika z urlopu wypoczynkowego - skutki w księgach rachunkowych

Pracodawca, który odwołał pracownika z urlopu wypoczynkowego musi wypłacić mu odszkodowanie odpowiadające kosztom, które pozostają w bezpośrednim związku z tym odwołaniem. Skutki przerwanego urlopu należy również ująć odpowiednio w księgach rachunkowych.

Publikacja: 17.07.2019 07:00

Foto: Adobe Stock

Każdemu pracownikowi przysługuje prawo do corocznego, nieprzerwanego urlopu wypoczynkowego. Urlop ten może być podzielony na części, ale wówczas co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych. Obecnie większość pracowników, korzystając z przysługujących im urlopów wypoczynkowych, realizuje swoje prawo do dłuższego wypoczynku.

Czytaj też: Odwołanie pracownika z urlopu udzielonego niechcący

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania