Nowy „Mój elektryk” gorszy od poprzedniego. Wyhamuje rynek e-aut

Nowy program wsparcia zakupu samochodów elektrycznych ma większy budżet, ale wyklucza dotacje dla firm, które kupują zdecydowaną większość tego rodzaju aut w Polsce.

Publikacja: 18.12.2024 04:47

Nowy „Mój elektryk” gorszy od poprzedniego. Wyhamuje rynek e-aut

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Druga edycja rządowego programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych ruszy od lutego 2025 r. Zwiększony został budżet: wyniesie 1,6 mld zł, ale znacząco ograniczono krąg potencjalnych beneficjentów, wyłączając z dotacji firmy i organizacje. – Jest ryzyko niewykorzystania znacznych środków finansowych oraz wyhamowania rozwoju elektromobilności w Polsce – ostrzegają Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) oraz Fundacja Instrat.

Nowy program kierowany jest do osób fizycznych i prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Umożliwi im ubieganie się o 40 tys. zł dopłaty do zakupu, leasingu lub wynajmu długoterminowego nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1 wartych nie więcej niż 225 tys. zł.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Banki spółdzielcze w końcu odżyły. Gorzej mają się SKOK-i
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Raporty ekonomiczne
Polska z marudera może stać się liderem AI. Damy impuls do pogoni za czołówką?
Raporty ekonomiczne
Fala zwolnień grupowych nie chce wygasnąć
Raporty ekonomiczne
Rekordowa liczba firm szkoleniowych. Ale z dużymi problemami
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Raporty ekonomiczne
Rośnie sprzedaż aut elektrycznych, przybywa szybkich ładowarek. Nowe programy dopłat
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście