Aktualizacja: 18.03.2025 18:10 Publikacja: 18.03.2025 04:22
Foto: AdobeStock
W 2024 roku z polskich ulic zniknęło „tylko” 160 firm taksówkowych (to głównie jednoosobowe działalności) – wynika z danych przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej” przez wywiadownię gospodarczą Dun&Bradstreet (D&B). W poprzednich latach ubywało nawet dziesięć razy więcej działalności taxi. Eksperci mówią o dawno niewidzianej stabilizacji w tej branży w naszym kraju. Od lat liczba kierowców świadczących takie usługi przewozu osób spadała, a na skutek pandemii niekorzystny trend tylko przybrał na sile. Z zawodu odeszło m.in. wielu „tradycyjnych” taksówkarzy.
Właściciele mieszkań na wynajem muszą spuścić z tonu. Lokali nie brakuje, chętnych na przepłacanie nie ma. Ale też nie ma co liczyć na superniskie stawki.
Wielomilionowe wynagrodzenia zarządów w sektorze finansowym w Polsce to już norma. Ale do zachodnich kolegów naszym szefom banków wciąż daleko.
Analitycy spodziewają się, że tegoroczny cel wzrostu gospodarczego dla Chin będzie podobny jak w zeszłym roku. Inwestorzy liczą na stymulację fiskalną i monetarną.
Przemysł samochodowy ma poprawić konkurencyjność, zwłaszcza wobec Chin. Największe ugrupowanie w europarlamencie domaga się cofnięcia zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Wygląda na to, że proces deregulacji polskiej gospodarki wreszcie ruszył. Prace nad usunięciem barier blokujących działalność firm trwają w kilku zespołach. Rząd przyjął projekt zmiany przepisów, o które od lat zabiega branża leasingowa.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Relacja podporządkowania między pracownikiem a platformą jest charakterystyczna dla stosunku pracy – uznają sądy w innych europejskich państwach. Status wszystkich pracowników platformowych w Unii poprawi się za niecałe dwa lata.
Część użytkowników aplikacji mObywatel musi ją zaktualizować do najnowszej wersji. Zmiana jest wymagana od 25 lutego. Bez aktualizacji nie będzie możliwe zalogowanie się i korzystanie z aplikacji.
Pracujący przez aplikacje boją się, że nowe unijne regulacje sprawią, iż przyjmowanie zleceń przestanie się im opłacać. Ostrzegają nawet, że zrezygnują z takiej pracy. Z kolei firmy korzystające z ich usług wieszczą znaczący wzrost cen.
Od 25 lutego osoby, które chcą nadal korzystać z aplikacji mObywatel, muszą mieć jej aktualną wersję. „Jeśli nie zaktualizujesz mObywatela przed 25 lutego, nie będziesz mieć dostępu do żadnych możliwości aplikacji i nawet się do niej nie zalogujesz” – czytamy na rządowej stronie info.mobywatel.gov.pl. Posiadacze starszych wersji mObywatela otrzymali powiadomienia o konieczności przeprowadzenia aktualizacji. Przy okazji wprowadzono do niej dwie nowości.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uwzględnił skargę aplikantki adwokackiej na uchwałę Prezydium NRA podjętą w trybie autokontroli. Sprawa dotyczy zwolnienia z opłat za aplikację z uwagi na wyjątkową sytuację życiową.
Biuro podróży Tourist Polska wprowadziło aplikację Gotowy na wakacje. „To przełomowe narzędzie nie tylko ułatwia planowanie i organizowanie podróży, ale także oferuje szerokie możliwości marketingowe i wykorzystuje sztuczną inteligencję do dostarczania spersonalizowanych treści i rekomendacji dla klientów” - czytamy w komunikacie firmy.
Multimiliarder albo kupi amerykańską część biznesu chińskiej aplikacji z krótkimi materiałami wideo, albo stworzy własny serwis. Do gry może wrócić Vine.
Szwedzki rząd rozważa zakaz używania mediów społecznościowych dla nastolatków na wzór rygorów stosowanych w Australii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas