Aktualizacja: 02.05.2025 21:17 Publikacja: 18.03.2025 04:22
Foto: AdobeStock
W 2024 roku z polskich ulic zniknęło „tylko” 160 firm taksówkowych (to głównie jednoosobowe działalności) – wynika z danych przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej” przez wywiadownię gospodarczą Dun&Bradstreet (D&B). W poprzednich latach ubywało nawet dziesięć razy więcej działalności taxi. Eksperci mówią o dawno niewidzianej stabilizacji w tej branży w naszym kraju. Od lat liczba kierowców świadczących takie usługi przewozu osób spadała, a na skutek pandemii niekorzystny trend tylko przybrał na sile. Z zawodu odeszło m.in. wielu „tradycyjnych” taksówkarzy.
Największym wyzwaniem dla wdrożeń sztucznej inteligencji w sektorze publicznym jest brak odpowiedniej wiedzy i u...
Który z banków ma najwięcej klientów, a który udzielił najwięcej kredytów? Spojrzeliśmy na polski sektor w różny...
Część projektów wolno się toczy, inne czekają na decyzje po wyborach. Tak jest np. z projektem drugiej elektrown...
Propozycja Grupy Erste zakupu 49 proc. polskiego Santandera to sprytny ruch, by przejąć kontrolę nad bankiem za...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Początek roku na rynku rodzimych spółek technologicznych zaczął się słabo – przez pierwsze trzy miesiące 2025 r....
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas