Reklama

Europejska motoryzacja na rozdrożu. Musi się oprzeć na technologii

Branża motoryzacyjna ma za sobą trudne lata, a 2025 r. też będzie pełen wyzwań. W obliczu narastających napięć geopolitycznych sektor musi mocno postawić na innowacje, w tym na AI.

Publikacja: 20.03.2025 05:31

Wprowadzanie nowych technologii, w tym AI, jest priorytetem firm motoryzacyjnych. Bez tego nie nawią

Wprowadzanie nowych technologii, w tym AI, jest priorytetem firm motoryzacyjnych. Bez tego nie nawiążą skutecznej walki z rywalami z Chin

Foto: Adobe Stock

Przemysł motoryzacyjny odpowiada za 8 proc. PKB Polski. Łącznie zatrudnia ponad 315 tys. pracowników. To trzeci największy sektor w Polsce po produkcji żywności i energetyce – wynika z raportu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Z kolei w całej Unii Europejskiej przemysł motoryzacyjny zapewnia zatrudnienie blisko 14 milionom osób, dysponuje ponad 250 zakładami produkcyjnymi i odpowiada za około 15 milionów wytwarzanych rocznie pojazdów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Atom w Koninie, czyli Grupa Polsat wabi inwestorów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Raporty ekonomiczne
Raport PIE: polski przemysł motoryzacyjny hamuje coraz ostrzej
Raporty ekonomiczne
Polska jest potęgą w produkcji zniczy. Na świecie wyprzedza nas tylko jeden kraj
Raporty ekonomiczne
Ukraińska gospodarka z niedoborem pracowników. To także problem polskich firm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Raporty ekonomiczne
Miasta widma w Polsce? Za 20 lat będzie brakować kupujących mieszkania
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama