Zetki chcą się realizować w pracy, ale nie za darmo

Młodzi ludzie z pokolenia Z stawiają na pracodawców, którzy oferują otwartą komunikację, równowagę między pracą a życiem prywatnym, zapewniając też zawodową stabilność i satysfakcjonujące zarobki.

Publikacja: 15.04.2025 04:42

Zetki chcą się realizować w pracy, ale nie za darmo

Foto: Adobe Stock

– Pokolenie Z to grupa cechująca się dużą elastycznością i gotowością do uczenia się, ale jednocześnie wysoką świadomością własnych potrzeb i oczekiwań wobec pracodawców oraz rynku pracy – podkreśla prof. Jacek Męcina z Uniwersytetu Warszawskiego, komentując wstępny raport z badań swojego zespołu i firmy SW Research dotyczący pokolenia Z na rynku pracy.

Kluczowe dane z raportu prof. Męcina zaprezentuje podczas debaty w drugim dniu Europejskiego Forum Nowych Idei rozpoczynającego się we wtorek w Warszawie. Tematyka wiosennej edycji EFNI organizowanej przez Konfederację Lewiatan koncentruje się na kwestiach związanych z rynkiem i przyszłością pracy. Ta przyszłość w dużej mierze będzie zależeć od pokolenia Z, czyli dzisiejszych 18–29 latków, którzy – jak wynika z badania prof. Męciny – mają wyraźnie sprecyzowane i konkretne oczekiwania wobec pracodawców. Część z nich weryfikuje je zresztą w praktyce, bo ponad dwie trzecie z 1080 badanych Zetek pracuje, przy czym 43 proc. z nich ma stałą pracę.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
AI już zastępuje pracowników nad Wisłą. Kto jest najbardziej zagrożony?
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Raporty ekonomiczne
Deregulacja postępuje: 34 nowe postulaty i pakiet na posiedzeniu rządu
Raporty ekonomiczne
Elastyczny model pracy w odwrocie. Obawy firm
Raporty ekonomiczne
Chińczycy biorą szturmem rynek aut
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Raporty ekonomiczne
Zabawki znad Wisły są hitem na świecie. Jadą nawet do Chin
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont