Reklama

Zetki chcą się realizować w pracy, ale nie za darmo

Młodzi ludzie z pokolenia Z stawiają na pracodawców, którzy oferują otwartą komunikację, równowagę między pracą a życiem prywatnym, zapewniając też zawodową stabilność i satysfakcjonujące zarobki.

Publikacja: 15.04.2025 04:42

Zetki chcą się realizować w pracy, ale nie za darmo

Foto: Adobe Stock

– Pokolenie Z to grupa cechująca się dużą elastycznością i gotowością do uczenia się, ale jednocześnie wysoką świadomością własnych potrzeb i oczekiwań wobec pracodawców oraz rynku pracy – podkreśla prof. Jacek Męcina z Uniwersytetu Warszawskiego, komentując wstępny raport z badań swojego zespołu i firmy SW Research dotyczący pokolenia Z na rynku pracy.

Kluczowe dane z raportu prof. Męcina zaprezentuje podczas debaty w drugim dniu Europejskiego Forum Nowych Idei rozpoczynającego się we wtorek w Warszawie. Tematyka wiosennej edycji EFNI organizowanej przez Konfederację Lewiatan koncentruje się na kwestiach związanych z rynkiem i przyszłością pracy. Ta przyszłość w dużej mierze będzie zależeć od pokolenia Z, czyli dzisiejszych 18–29 latków, którzy – jak wynika z badania prof. Męciny – mają wyraźnie sprecyzowane i konkretne oczekiwania wobec pracodawców. Część z nich weryfikuje je zresztą w praktyce, bo ponad dwie trzecie z 1080 badanych Zetek pracuje, przy czym 43 proc. z nich ma stałą pracę.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Górnictwo czeka na nowelizację. „Bez niej będzie tsunami”
Raporty ekonomiczne
Wpływy ze składek wyższe niż z podatków. Ile zapłacimy?
Raporty ekonomiczne
Czy wyrok sądu zmieni przyszłość sztucznej inteligencji
Raporty ekonomiczne
Analitycy przewidzieli skromny ruch RPP. Co z inflacją i płacami? Prognozy gospodarcze „Rz”
Raporty ekonomiczne
Lawina oszustw na rynku. Mroczna strona AI
Reklama
Reklama
Reklama