Reklama
Rozwiń
Reklama

Zetki chcą się realizować w pracy, ale nie za darmo

Młodzi ludzie z pokolenia Z stawiają na pracodawców, którzy oferują otwartą komunikację, równowagę między pracą a życiem prywatnym, zapewniając też zawodową stabilność i satysfakcjonujące zarobki.

Publikacja: 15.04.2025 04:42

Zetki chcą się realizować w pracy, ale nie za darmo

Foto: Adobe Stock

– Pokolenie Z to grupa cechująca się dużą elastycznością i gotowością do uczenia się, ale jednocześnie wysoką świadomością własnych potrzeb i oczekiwań wobec pracodawców oraz rynku pracy – podkreśla prof. Jacek Męcina z Uniwersytetu Warszawskiego, komentując wstępny raport z badań swojego zespołu i firmy SW Research dotyczący pokolenia Z na rynku pracy.

Kluczowe dane z raportu prof. Męcina zaprezentuje podczas debaty w drugim dniu Europejskiego Forum Nowych Idei rozpoczynającego się we wtorek w Warszawie. Tematyka wiosennej edycji EFNI organizowanej przez Konfederację Lewiatan koncentruje się na kwestiach związanych z rynkiem i przyszłością pracy. Ta przyszłość w dużej mierze będzie zależeć od pokolenia Z, czyli dzisiejszych 18–29 latków, którzy – jak wynika z badania prof. Męciny – mają wyraźnie sprecyzowane i konkretne oczekiwania wobec pracodawców. Część z nich weryfikuje je zresztą w praktyce, bo ponad dwie trzecie z 1080 badanych Zetek pracuje, przy czym 43 proc. z nich ma stałą pracę.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Państwo chce wspomagać budowę domów studenckich
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy tracą specjalistów przez nowe przepisy migracyjne
Raporty ekonomiczne
Po co nam dwie ustawy regulujące najem krótkoterminowy?
Raporty ekonomiczne
Drewno coraz droższe, eksport słabnie. Kryzys w przemyśle drzewnym się pogłębia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Raporty ekonomiczne
Sklepy zapłacą miliardy. Rząd wprowadza kosztowne zmiany dla handlu
Reklama
Reklama