Już prawie 26 proc. ogłoszeń opublikowanych w tym roku na portalu Pracuj.pl zawierało informację o wysokości wynagrodzenia, najczęściej w formie widełek. Oznacza to prawie czterokrotny wzrost transparentności finansowej w ofertach pracy w porównaniu z 2020 rokiem, gdy ten udział był poniżej 7 proc., wynika z udostępnionych „Rzeczpospolitej” statystyk czołowego serwisu rekrutacyjnego w Polsce.
Zdaniem Anny Goreń, starszej specjalistki ds. PR i CSR w Grupie Pracuj, ta zmiana jest efektem coraz silniejszego nacisku kandydatów, dla których widełki wynagrodzeń stają się jednym z kluczowych kryteriów wyboru ofert. Potwierdziło to ubiegłoroczne badania agencji zatrudnienia Randstad: 90 proc. pracujących Polaków stwierdziło tam, że wolą aplikować na ogłoszenia informujące przynajmniej o widełkach płacowych na danym stanowisku, a zdaniem 80 proc. oferty pracy powinny zawierać takie dane.