Reklama

Nieprędko doczekamy się jawności płac w ofertach pracy

Choć na portalach rekrutacyjnych przybywa ogłoszeń z widełkami płacowymi, a do ich publikacji zachęcają nowe regulacje, to niewielu pracodawców jest gotowych na otwartość.

Publikacja: 15.05.2025 04:35

Nieprędko doczekamy się jawności płac w ofertach pracy

Foto: Paweł Krupecki

Już prawie 26 proc. ogłoszeń opublikowanych w tym roku na portalu Pracuj.pl zawierało informację o wysokości wynagrodzenia, najczęściej w formie widełek. Oznacza to prawie czterokrotny wzrost transparentności finansowej w ofertach pracy w porównaniu z 2020 rokiem, gdy ten udział był poniżej 7 proc., wynika z udostępnionych „Rzeczpospolitej” statystyk czołowego serwisu rekrutacyjnego w Polsce.

Zdaniem Anny Goreń, starszej specjalistki ds. PR i CSR w Grupie Pracuj, ta zmiana jest efektem coraz silniejszego nacisku kandydatów, dla których widełki wynagrodzeń stają się jednym z kluczowych kryteriów wyboru ofert. Potwierdziło to ubiegłoroczne badania agencji zatrudnienia Randstad: 90 proc. pracujących Polaków stwierdziło tam, że wolą aplikować na ogłoszenia informujące przynajmniej o widełkach płacowych na danym stanowisku, a zdaniem 80 proc. oferty pracy powinny zawierać takie dane.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Bardzo cenna ziemia pod handel
Raporty ekonomiczne
W 2026 r. w firmach szykuje się kolejne hamowanie podwyżek płac
Raporty ekonomiczne
Mocny wzrost płac podbity "trzynastkami" i trzy niedziele handlowe. Prognozy gospodarcze „Rz”
Raporty ekonomiczne
Rekordy w PPK, ale wielu Polaków nęci wypłata przed świętami
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Raporty ekonomiczne
Polskie sklepy stawiają na sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama