Reklama

Tylko co dziesiąta globalna firma jest gotowa na AI

Zaledwie 10 proc. top menedżerów dużych firm na świecie twierdzi, że są one gotowe na rewolucję w dziedzinie sztucznej inteligencji. Bardziej sceptycznie niż przed rokiem oceniają też wdrażanie strategii AI.

Publikacja: 20.05.2025 05:06

Tylko co dziesiąta globalna firma jest gotowa na AI

Foto: Adobe Stock

– Różnica polega na nastawieniu do sztucznej inteligencji. Firmy gotowe na przyszłość nie ograniczają się do reagowania na rozwój AI. Ich liderzy decydują się na nowo przemyśleć sposób działania swojego biznesu, w tym sposób rozwoju talentów i podejmowania decyzji – twierdzi Denis Machuel, prezes Adecco Group, jednej z największych agencji zatrudnienia na świecie, komentując wyniki jej najnowszego badania dotyczącego przywództwa w czasach AI.

Badanie, które na przełomie lat 2024 i 2025 objęło 2 tysiące członków zarządów (w tym głównie prezesów, szefów IT oraz HR) dużych firm z 13 zachodnich państw, dowodzi, że nawet czołówka światowego biznesu ma problemy z wdrażaniem nowych rozwiązań technologicznych. Chociaż praktycznie każda z badanych korporacji korzysta już z narzędzi AI, a ponad połowa w minionym roku zwiększyła dzięki nim swą produktywność, to tylko co dziesiąty z top menedżerów uważa, że ich firmy są gotowe na przyszłość z AI.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Jak dobre zbiory wpłyną na ceny żywności? Taniej raczej nie będzie
Raporty ekonomiczne
Coraz więcej bogatych nad Wisłą. Co robią z pieniędzmi?
Raporty ekonomiczne
Jaka dziura w budżecie na 2026 r.? Znowu może paść rekord
Raporty ekonomiczne
Praca dla Kolumbijczyka. Rośnie nowa grupa cudzoziemców na polskim rynku pracy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Raporty ekonomiczne
Polskie nieruchomości przegrały z czeskimi. Czy inwestorzy wrócą nad Wisłę?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama