Reklama

Tylko co dziesiąta globalna firma jest gotowa na AI

Zaledwie 10 proc. top menedżerów dużych firm na świecie twierdzi, że są one gotowe na rewolucję w dziedzinie sztucznej inteligencji. Bardziej sceptycznie niż przed rokiem oceniają też wdrażanie strategii AI.

Publikacja: 20.05.2025 05:06

Tylko co dziesiąta globalna firma jest gotowa na AI

Foto: Adobe Stock

– Różnica polega na nastawieniu do sztucznej inteligencji. Firmy gotowe na przyszłość nie ograniczają się do reagowania na rozwój AI. Ich liderzy decydują się na nowo przemyśleć sposób działania swojego biznesu, w tym sposób rozwoju talentów i podejmowania decyzji – twierdzi Denis Machuel, prezes Adecco Group, jednej z największych agencji zatrudnienia na świecie, komentując wyniki jej najnowszego badania dotyczącego przywództwa w czasach AI.

Badanie, które na przełomie lat 2024 i 2025 objęło 2 tysiące członków zarządów (w tym głównie prezesów, szefów IT oraz HR) dużych firm z 13 zachodnich państw, dowodzi, że nawet czołówka światowego biznesu ma problemy z wdrażaniem nowych rozwiązań technologicznych. Chociaż praktycznie każda z badanych korporacji korzysta już z narzędzi AI, a ponad połowa w minionym roku zwiększyła dzięki nim swą produktywność, to tylko co dziesiąty z top menedżerów uważa, że ich firmy są gotowe na przyszłość z AI.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Miliardy na procenty. Mocne alkohole wyprzedziły w Polsce piwo
Raporty ekonomiczne
Rosną globalne ambicje polskich firm kosmetycznych
Raporty ekonomiczne
Bogaty w dotacje firmowy koniec roku
Raporty ekonomiczne
Elektryki nie tak szybko? Bruksela pod presją
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Raporty ekonomiczne
EKF: Nie zmarnować dobrego czasu dla polskiej gospodarki
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama